Rejser indlæg

Kærlighedsferie i Paris

IMG_4789 IMG_4752 IMG_4853 IMG_4864  IMG_4592IMG_5266IMG_5153IMG_4694IMG_4428 IMG_5205IMG_5223IMG_5561
I fødselsdagsgave inviterede min kæreste mig på kærlighedsferie i Paris. Det har altid været en stor drøm for mig, at komme til Paris, så jeg var rigtig glad for at kunne dele oplevelsen sammen med min bedre halvdel. Vi var afsted en lille uges tid i slutningen af april, hvor vi rejste ned til det dejligste forårsvejr – ikke for koldt og ikke for varmt – og så er der virkelig noget ved, at være på storbyferie. Paris var gode ved os på alle tænkelige måder og vi har oplevet de mest traditionelle seværdigheder, som man jo skal opleve, når man kommer til kærlighedens by. Vi var både i Eiffeltårnet, Notre Dame Cathedral, Sacré Coeur og derudover var vi også inde på forskellige museer, bl.a. Louvre, hvor vi så den berømte Mona Lisa. Vi brugte meget tid på, at være turister, fordi vi begge elsker at opleve de lande og byer, som vi besøger, når vi er ude at rejse. Men det var jo en kærlighedsferie i kærlighedens by, så der er ingen tvivl om, at vi også nød hinandens selskab ekstra meget i de fantastiske omgivelser, som vi befandt os i.

Blomsterne var sprunget ud og Paris havde et hav af smukke bygninger og facader rundt omkring, som man ikke kunne andet end at beundre. Jeg har altid sagt til mig selv, at når jeg en dag kommer til Paris, så skal jeg også smage frølår – og den var Kasper helt med på. Vi smagte det to gange til forret i de dage vi var der – og det var en sand fornøjelse. Vi havde valgt at spise ude ved alle måltider og det gav anledning til, at prøve en masse spændende franske specialiteter ved hvert måltid. Der er dog ingen tvivl om, at vi den sidste aften i Paris fik en særdeles kulinarisk oplevelse på den famøse restaurant L’Escargot Montorgueil, som også var stamrestaurant for Charlie Chaplin, Picasso, Salvador Dali og den franske forfatter Marcel Proust. Derudover er det bestemt også anbefalesværdigt, at smage kager og macarons fra Ladurée og Pierre Hermé – og is fra Berthillon, som nok er den bedste is jeg nogensinde har smagt.

I Paris er der også rig mulighed for at shoppe, og særligt nød vi godt af Galeries Lafayette og Champs-Élysées. Champs-Élysées er den flotteste gade fyldt med store butikker og spisesteder nedad sidegaderne – og vi kunne bruge oceaner af tid der. Generelt er Paris fyldt med smukke områder og parker, som virkelig er værd at se nærmere på.

Alt i alt, så er vi begge blevet beriget med en kæmpe oplevelse. En oplevelse i en by, som rummer så meget kærlighed og glæde, at man ikke kan lade være med at smile. Det er bestemt ikke sidste gang, at vi besøger smukke Paris!

Kærestetur i London

IMG_1477 IMG_1467 IMG_1347 IMG_1647 IMG_2034 IMG_17541

Sommeren er for alvor ved at være ovre, men jeg har heldigvis et par ugers ferie tilbage endnu inden jeg starter i skole igen. I uge 32 var jeg i London sammen med min kæreste, hvor vi nød det sidste af hans ferie i fulde drag. En uge, som bød på mange forskellige, men uforglemmelige oplevelser. Jeg har været i London én gang før, så jeg havde oplevet de mest traditionelle seværdigheder såsom London Eye, Big Ben, Westminster Abbey, Tower of London, Tower Bridge og jeg kunne fortsætte i uendeligheder, men denne gang fik jeg oplevet mange flere ting sammen med Kasper. Vi boede rigtig centralt og det resulterede også i, at vi gik rundt til de fleste ting, da vejret samtidig var super godt. Foruden de mere tradtionelle seværdigheder og attraktioner, så havde vi også en hel dag med shopping på Oxford Street, hvor vi blandt andet mødte Robert Pattinson i Apple Store i London. Dagen blev afsluttet med manér, da Kasper havde inviteret mig ud og spise på én af Jamie Olivers restauranter i London. Det var en meget stor oplevelse for os begge, hvor både mad og service var helt i top. Det var næsten også et must, at vi skulle ind og se musical og vi valgte Thriller Live – og det var en surrealistisk oplevelse, fordi man nærmest var en del af en Michael Jackson koncert, hvor man bliver helt draget med ind i musicalen. Den sidste dag havde vi lige et par timer i London inden vi skulle ud mod lufthavnen, så vi valgte at tage på en guidet tour på Stamford Bridge og det var lige noget for en fodboldelsker som mig. Derudover besøgte vi også ZSL London Zoo, Camden Town, Covent Garden og et utal af andre fantastiske steder. Vi er helt høje på oplevelser denne sommer, og der er ingen tvivl om, at storbylivet er lige os. Det er ikke sidste gang vi besøger London!

A trip to Berlin

IMG_0154 IMG_0355 (2) IMG_0178 IMG_0540 (2) IMG_0695

Sommerferien er i fuld gang og jeg har masser at se til og derfor står bloggen også meget stille. I uge 29 var jeg sammen med min kæreste og svigerfamilie i Berlin på sommerferie og vi havde en helt igennem fantastisk tur. Jeg har tidligere været i Berlin på studietur, men jeg synes virkelig det er noget helt andet, at være dernede på rigtig ferie. Jeg fik oplevet mange af de samme ting, men på en anden måde og ved at vi også var i Berlin længere tid her i sommer, så fik jeg uden tvivl også oplevet en hel masse, som jeg ikke havde oplevet før. Vi besøgte de traditionelle attraktioner rundt i Berlin, såsom såsom Brandenburger Tor, Fernsehturm, Olympiastadium, Madame Tussaud’s, Berlin Dungeon og Computerspielemuseum. Vi fandt rigtig gode shoppingmuligheder ved Kurfürstendamm samt området omkring Alexanderplatz, hvilket bestemt er et område, som skal besøges. Foruden de mange seværdigheder i Berlin, så fik vi en hel speciel oplevelse med os hjem i bagagen. Vi ankom nemlig til Berlin samme dag, som Tyskland vandt verdensmesterskabet i fodbold, så vi var en del af festlighederne både under kampen, men også da det tyske landshold kom til byen for at blive hyldet. Vejret var med os hele vejen igennem og med omtrent 30-35 grader, så er dér vidst ikke en finger at sætte på dette. Alt i alt havde jeg en utrolig dejlig ferie i selskab med nogle skønne mennesker.

Bliv rejseklar med Duolac

IMG_9873IMG_9867 IMG_9868

Solen strejfer over det danske land og sommeren er for alvor over os. Inden længe strømmer danskerne til varmere himmelstrøg. Denne sommer står den for mit vedkommende på oplevelsesferie i Berlin og London, hvilket jeg ser meget frem til. Der skal dog ikke meget til før ens ferie kan gå hen og blive ødelagt, men det kan du heldigvis hurtigt og nemt forberede dig på. Du kan nemlig give dig selv de bedste odds for en fantastisk sommerferie, uden du skal blive forstyrret. Din ferie kan hurtig blive forstyrret, hvis rejsedestinationen indeholder en mindre grundig køkken-hygiejne hos personalet på restauranter, isterninger som er lavet på vand direkte fra hanen og kan indeholde mange bakterier, som dit mave- og tarmsystem aldrig har mødt før og dermed reagerer du kraftigt på det. Sidst men ikke mindst, så er swimmingpools et rent paradis for dårlige bakterier, fordi de boltrer sig ekstra godt i det varme og tilmed beskidte pool-vand. Du kan sikre dig mod disse problematikker ved at forberede dig godt hjemmefra.

Duolac er naturlige mælkesyrebakterier, som hjælper med at opbygge et fæstningsværk i dit mave- og tarmsystem. På den måde kan du holde skadelige bakterier væk. Duolac’s dobbeltbeskyttende mælkesyrebakterier indtages 2-4 dage før afrejsen, og under ferien fortsættes dér med 1-2 tabletter for at opretholde balancen. Duolac er uden tvivl en formidabel løsning for at undgå unødige toiletbesøg og så behøver du ikke ligge i sengen hele dagen, når du kunne have besøgt Eiffel Tårnet i Paris eller reddet på kameler i Egypten. Duolac Rejse+ 2 i 1 fås med 30 tabletter til den store familierejse eller med 8 tabletter til den lille weekendtur og de kan købes hos dit lokale apotek. Nu er der ingen undskyldning for en ødelagt ferie, fordi det er aldrig for sent at gøre sig klar til en dejlig ferie. Duolac fylder ikke mere end et boardingpas, så det kan sagtens klemmes sammen med en bikini og et par solbriller!

Oplevelsesferie i Sverige

StarbucksHard Rock CaféGöteborgPippi LangstrømpeKatthultEmil fra Lønneberg

Forleden dag kom jeg hjem fra oplevelsesferie i Sverige, hvor jeg havde været afsted sammen med min papfar og søstre. Lørdag morgen kørte vi til Göteborg, hvor vi lagde ud med at opleve “storbyen” inden vi næste dag drog videre mod mere landlige omgivelser. I Göteborg boede vi på Scandic Crown og det var et rigtigt lækkert sted. Personligt synes jeg at Göteborg var en rigtig flot og hyggelig by og jeg fik både besøgt Hard Rock Café (hvor jeg selvfølgelig også fik købt en t-shirt, som jeg samler på) og Starbucks som jeg gerne ville. Vi boede ganske få minutter fra Starbucks ved Centralstationen, så der er ingen tvivl om at den blev besøgt jævnligt i de to dage vi var i Göteborg. Derudover fik jeg også shoppet en smule i det nærliggende center (og nej Kasper, du må ikke få det at vide endnu).

Næste dag satte vi kursen mod Oskarshamn (Oskarshavn), hvor vi skulle have de sidste tre overnatninger. De efterfølgende dage var vi i Astrid Lindgrens verden, hvor mine søstre fik muligheden for at opleve Pippi Langstrømpe og Emil fra Lønneberg på en anderledes måde. De synes det var utrolig spændende og det synes vi andre naturligvis også, selvom det nok er for de lidt mindre børn. Derudover besøgte vi også “Filmens Katthult”, som er det område, hvor Emil fra Lønneberg blev optaget i sin tid og det var faktisk rigtig sjovt at se. Vi var egentlig ganske heldige med vejret, da der var fuld sol og masser af varme alle dagene – både i Göteborg, Oskarshamn og Vimmerby, hvor Astrid Lindgrens verden lå. Det blev kun til meget få byger på hele vores ophold i Sverige, men det var mest under kørerturen. Alt i alt havde vi en fantastisk ferie i Sverige med en masse lækker svensk mad, hyggelige stunder og et hav af oplevelser og ikke mindst en masse billeder med i bagagen.

Studietur i Berlin

Brandenburg TorOlympiske StadionDomAlexanderplatzStarbucksHard Rock CaféSachsenhausen

I den forløbende uge har jeg været på studietur i Berlin sammen med min søde HF-klasse fra Odense Katedralskole. Vi tog afsted mandag morgen og vi var tilbage i Danmark igen fredag aften.

Jeg havde set utrolig meget frem til at opleve Berlin, da jeg aldrig havde været der før og jeg kan vidst også godt fortælle, at byen overhovedet ikke skuffede mig på noget som helst tidspunkt. Vi oplevede naturligvis de traditionelle ting i Berlin, såsom Brandeburg Tor, Fernsehturm, Berliner Unterwelten, Sachsenhausen og meget andet. Der var naturligvis også en masse fritid i løbet af ugen, hvor mig og nogle søde venner drog ud på en shoppingtur eller to rundt i Berlins fede gader – blandt andet rundt på Alexanderplatz, storcenteret Alexa og til sidst Kurfürstendamm, hvor jeg blandt andet har købt nogle nye Vans og en t-shirt fra Hard Rock Café. Vi boede på et hotel i området omkring Alexanderplatz ved navn H2 Hotels og der er slet ingen tvivl om, at det var et super lækkert hotel, som jeg sagtens kunne finde på at benytte mig af en anden gang, hvis jeg impulsivt skulle til Berlin en skønne dag. Derudover vil jeg da også gerne lige tilføje, at restauranterne i Berlin er fantastiske – på de få dage vi var dernede, der nåede jeg godt og grundigt at blive afhængig af deres ret lækre mad.

Uffe Holm og Rom

Jeg nåede kun lige at lande i Danmark og allerede dagen efter var der fuld skrue på programmet og hele kalenderen igen. Før jeg tog afsted på studietur til Budapest, havde jeg netop bestilt billetter til min kæreste og jeg, som skulle ind og se Uffe Holms sprit nye show Uforbederlig. Showet var vi så inde og se i fredags og det var helt igennem fantastisk. Det var første gang, at jeg oplevede Uffe Holm live og det er bestemt heller ikke sidste gang.

Hele dagen i går brugte jeg på, at fejre min mindste lillesøster, Andrea, som blev 3 år. Fødselsdagssang, tusindvis af gaver, morgenhygge og senere gæster om aftenen. (-:

I morgen drager jeg atter en gang afsted mod udlandet. Denne gang skal jeg til Italien nærmere betegnet Rom og det skal jeg sammen med min søde kæreste, hans mor og hendes veninde. Så ganske tidligt i morgen, smutter vi først og fremmest til Hamborg og dernæst flyver vi mod det dejlige Rom. Det skal nok blive fedt, jeg glæder mig i hvert fald meget!