Anmeldelse af Sports Champions 2

Sports Champions 2

Der findes egentlig efterhånden rigtig mange spil til diverse konsoller rundt omkring på det store marked, som gør det muligt at forbrænde kalorier på den ene eller den anden måde. Det helt nye Sports Champions 2 er såmænd det andet spil i rækken og byder på nye og seje udfordringer for dig derhjemme, som gerne vil forbrænde en masse kalorier på en sjov og ikke mindst anderledes måde.

Sports Champions 2 byder præcis som sin forgænger på seks forskellige sportsgrene, hvoraf der kun er en enkelt genganger fra det første spil. Det første spil i rækken blev vi præsenteret for i forbindelse med Move-lanceringen, hvor vi i startpakken for Move fik en demo af spillet og inden længe blev vi revet med videre i universet i form af en 2’er. Spillet i sig selv er ganske underholdende og utrolig let at gå til. Selve spillet indeholder seks sportsgrene: bueskydning (en del af første spil i rækken), boksning, bowling, skiløb, golf og tennis, som hver især byder på sjove udfordringer.

Hver sportsgren har sin egen turneringsdel i spillet, så man kan kæmpe sig videre op ad rangstien, desto mere man spiller spillet. Endvidere har spillet også en “Frit spil”-funktion og på den måde kan man naturligvis spille frit og øve sig i de discipliner, som man måske gerne vil være bedre til. Sidst men ikke mindst, så har man også muligheden for at benytte “Fest spil” og det er her dine venner skal udfordres. Fest-delen er uden tvivl en sikker vinder, hvis det blot er for underholdningens skyld, men er der en lille fighter gemt inde i dig og du arbejder på at forbrænde en masse kalorier, så er cup-delen et kæmpe hit og der ingen tvivl om, at dette kan man få mange timer til at gå med.

Foruden de mange sportsgrene og spiltyper, så har man også muligheden for at lave sin egen mester. Mesteren er din personlige sportsudøver hele vejen igennem spillet og jo bedre du klarer dig gennem spillets strabadser, jo bedre bliver din mester simpelthen udstyret efterhånden.

Det eneste spillet kræver er blot en PlayStation Move-controller samt et PlayStation Eye-kamera til din PlayStation 3. Derudover ville det uden tvivl være et plus, at have en del plads foran fjernsynet og i det hele taget foran Eye-kamera, så der er god bevægelses-plads, da disciplinerne kræver det.

Jeg har valgt at give spillet 5 ud af 6 stjerner, da det virkelig er utrolig underholdende. Spillet er efter min mening for folk i alle aldre, du kan spille det sammen med dine venner og familie og samtidig forbrænder man også kalorier, så der er mange fordele ved dette spil. Grunden til at det ikke får topkarakter er simpelthen, fordi der altid er plads til forbedringer og i dette tilfælde mener jeg, at tennis-delen i spillet er en generisk og påtaget spiloplevelse i Sports Champions 2. At skulle slå en for og baghånd er ganske lige til, men der hvor det går galt er, når ens spiller skal bevæge sig rundt på banen, her er styringen klodset og langt fra noget der bidrager til en positiv spiloplevelse. Men alt i alt er jeg virkelig imponeret over Sports Champions 2 som en helhed og jeg vil anbefale det til andre!